Frisbeegolfserien på Steinkjer 2022

Påmeldingsfrist: 08.09.2022 23:00

Vis kart

Påmelding fra kr 1 012,00 inkl. avgifter

Sosialt, morsomt og engasjerende!
Sporten kombinerer fysisk aktivitet, sosialt samspill og friluftsliv. Frisbeegolf egner seg for alle aldre, og Frisbeegolf spilles som vanlig golf. Her bruker du en frisbee i stedet for ball og kølle. Og man har en metallkurv som man skal kaste frisbeen oppi.

Hvor: Lerkehaug Frisbeegolfbane. Banen er i utgangspunktet 18 hulls, men serien vil forgå på 9 hulls.

Når: Mandager kl 18.00-20.00. oppstart 5. september!
Varighet: Hvor lang serien blir er avhengig av hvor mange lag som melder seg på.
Lag: 2 spillere per lag per runde. (Man kan være flere spiller på laget og variere hvem som spiller hver runde).
Hvem kan delta: Bedriftslag, Bedriftsidrettslag og vennelag kan delta i vår serie. Alle må være over 15 år.

Før serien starter vil alle lag få en innføring og gjennomgang av spilleregler. Dette vil medlemmer fra Frisbeegolfklubben ta seg av.

Spilleregler: Frisbeegolf spilles som vanlig golf. Her bruker du en frisbee i stedet for ball og kølle. Man kaster fra et oppmerket utkaststed. Målet er å bruke færrest mulig kast til du treffer kurven som brukes i stedet for hullet i ballgolf. En frisbeegolfbane har gjerne andre utfordringer enn tradisjonell golf i form av terreng; flere trær og mer kupert område.

• Den som ligger lengst unna målet, kaster neste kast.

• Ingen spillere får gå foran den som kaster. Dette er for å unngå farlige situasjoner.

• Du må kaste fra der frisbeen din lander. Hvis du må flytte frisbeen fordi den ligger i et tre, i vannet eller et annet sted det ikke er mulig eller forsvarlig å kaste fra, får du et kast i tillegg. Frisbeen kastes så fra nærmeste spillbare område som ikke er nærmere kurven.

• Færrest kast vinner. I frisbeegolf kan man bruke den frisbeen man ønsker. Du kan også bytte frisbee mellom hvert kast (som køller i tradisjonell golf)

Frisbeegolf skal være gøy, og våre verdier er aktivitetsglede, fellesskap, helse  og ærlighet. Så fairplay står i fokus.
Vi er underlagt NIF`s dopingreglement. Lagene er ansvarlig for å ha forsikring selv. Lagene er ansvarlig for å ha forsikring selv. Gebyr for å trekke laget fra laget er påmeldt og i løpet av sesongen er på 500 kr. Ikke møte til kamp gir gebyr på 100 kr om man ikke sier ifra innen to døgn før kampen avvikles.  Vi ønsker minst mulig omberamming for det er det beste for alle lag.